Sámi joatkkaskuvla Kárášjogas - Samisk videregående skole Karasjok

Urfolk og nasjonale minoriteter: i skole og lærerutdanning
Huskelisten er tom
Vis
Tittel
  • Urfolk og nasjonale minoriteter: i skole og lærerutdanning
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Flerspråklig
Hylleplassering
  • SAMF 371.829 URF
Eier
  • Sami Joatkkskuvla
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2020
Noter
  • Innføringen av fagfornyelsen har ført til økt bevissthet om urfolk og nasjonale minoriteter i Norge. Denne boka gir en introduksjon til vårt lands urfolk og nasjonale minoriteter og hva som er den norske stats folkerettslige forpliktelser overfor disse folkegruppene. Boka presenterer urfolk - samene - og de nasjonale minoritetene jøder, kvener/norskfinner, rom, romanifolk/tatere og skogfinner. Boka gir en oppdatert oversikt over disse folkenes historie, samfunnsliv, kultur og språk, og tilbyr refleksjoner over hvordan de er integrert i skolens læreplaner og undervisning. Bokas målgruppe er lærerstudenter og lærere. Høyoppløst bilde
  • Bla i bok Bidragsytere har vært Vidar Fagerheim Kalsås, Thomas Daltveit Slettebø og Hilde Sollid, mens Bengt-Ove Andreassen og Torjer A. Olsen har vært redaktører.
ISBN
  • 978-82-450-3473-8
Tilgjengelige
  • 1/1
Lånere på venteliste
  • 0 (0)
*00001805nam  22003011  4500
*00113110
*008210117s2020    no     ar         00mul 9
*020  $a978-82-450-3473-8$bheftet
*082 0$a371.829$zh$223/nor
*096  $aSAMF 371.829 URF
*24500$aUrfolk og nasjonale minoriteter$bi skole og lærerutdanning$cBengt-Ove Andreassen og Torjer A. Olsen (red.)
*250  $a1. utgave
*260  $aBergen$bFagbokforlaget$c2020
*300  $a167 sider$bkart$c24 cm
*520  $aInnføringen av fagfornyelsen har ført til økt bevissthet om urfolk og nasjonale minoriteter i Norge. Denne boka gir en introduksjon til vårt lands urfolk og nasjonale minoriteter og hva som er den norske stats folkerettslige forpliktelser overfor disse folkegruppene. Boka presenterer urfolk - samene - og de nasjonale minoritetene jøder, kvener/norskfinner, rom, romanifolk/tatere og skogfinner. Boka gir en oppdatert oversikt over disse folkenes historie, samfunnsliv, kultur og språk, og tilbyr refleksjoner over hvordan de er integrert i skolens læreplaner og undervisning. Bokas målgruppe er lærerstudenter og lærere. Høyoppløst bilde | Bla i bok Bidragsytere har vært Vidar Fagerheim Kalsås, Thomas Daltveit Slettebø og Hilde Sollid, mens Bengt-Ove Andreassen og Torjer A. Olsen har vært redaktører.
*650 0$aUrbefolkning$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aEamiálbmot
*650 0$aUtdanning$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aOahppu
*650  $aFagfornyelsen
*650  $aFágaođastus
*651  $aNorge$2Bokbasen AS$9nob
*651  $aNorga
*653  $aSamer
*653  $aSápmeláččat
*653  $aJøder
*653  $aKvener
*653  $aKvenat
*653  $aRom
*655  $aRomani
*655  $aTatere
*655  $aSkogfinner
*699  $aSamfunnsfag
*70010$aAndreassen, Bengt-Ove$d1973-$ered.$jNO$0(NO-TrBIB)1014549$8m
*70010$aOlsen, Torjer A.$d1975-$ered.$jNO$0(NO-TrBIB)6079165$8m
*850  $aSami Joatkkskuvla
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerSamlingHylle
Ex1Tilgjengelig Skolebiblioteket SVS SAMF 371.829 URF